Allez au contenu Allez à la navigation

01 Balandis 2019

10 mitybos patarimų esant veido raudoniui

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistės - dietistės patarimai kokių mitybos įpročių vengti ir kuriuos skatinti norint kontroliuoti savo raustančią odą. 

 

1. Venkite aštraus maisto, užkandžių, gėrimų, kuriuos vartojant įkaista skruostai.

2. Neigiamą įtaką raustančiai odai turi pomėgis valgyti karštą maistą, ilgas buvimas palinkus virš karštos sriubos lėkštės ar arbatos puodelio, todėl luktelėkite kelias minutes kol maistas ar gėrimai kiek atvės.

3. Išgerkite 1,5–2 litrus (ar 6–8 stiklines) vandens. Nesirinkite saldžių gėrimų ar itin šalto vandens. Geriausiai tinka kambario temperatūros mineralizuotas ar silpnos mineralizacijos natūralus mineralinis vanduo, nesaldinta arbata, vanduo, pagardintas mėtomis, citrina ar šviežiais vaisiais.

4. Venkite alkoholio, ypač – gėrimų su burbuliukais, vynų.

5. Prisiminkite nuolat vartoti produktus, turinčius vitamino C, K ir P (rutino), kurių gausu spanguolėse, juoduosiuose serbentuose, aronijose, kopūstuose, salotų lapuose, morkose, žemuogėse, bulvėse, obuoliuose ir t. t.

6. Ribokite produktus, kuriuose gausu histamino ar histaminą atpalaiduojančių medžiagų (rūkyta, vytinta mėsa, rūkyta bei nešviežia žuvis, bananai, braškės, pomidorai, fermentiniai sūriai, sūris su pelėsiais, raudonasis vynas, alus, šampanas, juodoji arbata, šokoladas, greitojo maisto užkandžiai, actas, datulės, razinos).

7. Retai vartokite itin sotų bei kaloringą, sūrų maistą (lašinių, riebios mėsos, keptų, perdirbtų mėsos gaminių, riebaluose keptų produktų, sūrių, riebių pieno produktų reikėtų vengti).

8. Kelis kartus per dieną valgykite įvairių  šviežių daržovių ir vaisių (apie 300–400 g).

9. Rinkitės maisto produktus, turinčius mažiau cukraus (atsisakykite saldumynų, saldžių gėrimų ir pan.).

10. Kelis kartus per dieną valgykite grūdinių produktų (rupios duonos, košių), mėsą dažniau pakeiskite daržovėmis, žuvimi, daugiau vartokite liesos mėsos, paukštienos.

Parengė visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė - dietistė Gabija Paulina Magaznieks

Daugiau raustančios odos mitybos patarimų: https://raustu.lt/blogas